A történet a hiszékeny "Golyóstoll"-ról szól és a csodatevő szerszámkészlettel rendelkező Kulaverdáról.
Történt ugyanis, hogy egy szerencsés véletlen folytán kisorsolásra kerültem, mint az egyik jövendőbeli csodaautó tulajdonos.
Szerénységem, mint egy 6. érzékkel megáldva és kiolvasva a füstjelekből, már jó előre tudtam, hogy buszom lesz a sorsolás nyertese, mint a "közjegyző által hitelesített jármű".
Itt már előre tisztáznám, hogy sokatoknak igaza van, amikor azt kiáltja fel: "Ne ugasson az, akinek ingyen csinálják meg az autóját!"
Kihangsúlyoznám, hogy az autó ki lett lakatolva, saját költségen, sőt mindenféle problémája orvosolva lett az "átalakítás" előtt, tehát minden működött, ami benne volt, csak a külső és belső megjelenése hagyott maga után némi kívánnivalót.
Eljött a nagy nap, amikor átadhattam konyhakész autómat, majdnemhogy örömkönnyek közt Majkának. Sajnos autóm - még forgatás előtt - nem volt elég szakadt, és én hibát követtem el, amikor lemostam, így hát be kellett vetni a titkos, saras vízbe áztatott seprű módszerét.
A szokásos beszélgetés és ledegradálás után búcsút inthettem üzembiztos autómnak.
Aki nyert már valamit, vagy várt már valami nagy meglepetésre, az gondolhatja, hány éjszakán keresztül ábrándoztam, hogy mik lesznek az autómban, milyen színű lesz, hogy fog kinézni, mekkora felni lesz rajta, stb-stb.
Ahogy az szokott lenni, teltek-múltak a hetek, hónapok, és én csak vártam, vártam, remélve, hogy az időeltolódás autóm tökéletességéből származhat.
Nagy nehezen megszületett az átadás időpontja, végre lehull a lepel!
Nahát, lehullott....
Tehát, fellebbent a fátyol, lelkesedtem, barátkoztam, játszottam a szerepemet, amennyire tudtam.
/td> |
Na, de hát ne legyek már ünneprontó, amit kapok, ingyen kapom, én is autókkal foglalkozom, megigazítom ezt meg azt, megbütykölöm itt is, ott is, szuper jó lesz!!!
Az elhajtás úgy történt, miután az autó nem indult be, hogy bemondtam a szokásos hülye dumát: "Köszi srácok! Cool lett a verda!", majd a szerencsétlen operatőrnek kellett hátrafele elrohannia, mintha én indultam volna el a busszal.
- rendszámtábla világítás hátul meg lett szüntetve - úgy tudom, műszaki vizsgán nem árt!
- a szép, új, gusztustalan hátsó lámpáim egyike sem égett - és nem az akksi miatt
- a kipufogó kifújt, rezgett
- kormánykerék nem volt meghúzva, viszont ferdén rakták fel (legalább gyorsan tudtam korrigálni)
- hátsó ködzáró a lökhárítóból ki lett szedve, helyére nagyon igényes rács került
- jobb első spoiler, úgy ahogy van, lyukasan, öntéshibásan lett lefényezve
- oldalspoilerekben centiméteres bevágások, és azt így le is fényezték
- oldalajtók nyitásánál, már az első próbálkozásnál, lejött a festék - nem volt beállítva, csak fel volt "hányva" rá
- hátra 245-ös gumikat raktak a 205-ös helyett, ráadásul valami nagyon minőségi darab volt, mert alig tudtam vele megállni (az egyetlen gond, hogy egy vasúti átjárónál jöttem rá: nem tapad a gumi)
- oldalsó tükrök 3 helyett 2 különböző csavarral lettek felfogatva
- bal oldali régi, törött tükör maradt, ami egy kicsit vicces volt számomra
- első lökhárító tetejénél a díszrács 3 csavar helyett 1-el volt rögzítve, ugyanis a többi már le volt törve
- fényezésnél a falcok sehol nem lettek megcsiszolva, levelekben hullott a festék pár nap után - ezután észrevettem, hogy fényezés előtt lemosva sem lett :-), magaslati levegőn lakó honfitársaim (tehát az emeleti lakók) mai napig láthatják, hogy buszom tetején áttetszik a régi fehér fényezés
- a kilincseket vagy nem akarták levenni vagy rossz helyre tették, mert összevissza volt fújva mindegyik
- első ajtókilincseket eltüntették, csak a kilincsfelfogató csavarokat nem sikerült
- szélvédők kívül-belül, oldalt is leködölve festékkel
- bal első ajtó belülről nem nyílik, jobb első ajtó kívülről nem nyílik
- egyik kerék sem volt meghúzva (ÉLETVESZÉLYES, a kormánnyal egyetemben)
- bal hátsó kerék 3 új csavarral és 2 régi rozsdással került a helyére
- belső világítás tönkre téve, mindenhol
- utastér aljába, a lemezre lett rátéve egy fa lap, szigetelés nélkül, meg lehet bolondulni, olyan hangos, de nem a hifitől
- sofőrülés mögötti ülések zártszelvényei befejezetlenek
- régi antennatalpakat lefújták, ki sem takarták
- lökhárító hátul, jobb oldalon 1 cm-rel beljebb van
- az első és hátsó spoilerekbe oldalanként 25-30 liter víz fér el, és ezt onnan tudom, hogy esőbe mentem vele egy kört :-) De fúrtam egy lyukat, majd a végtelenbe és tovább.....
- az autóm közepén elhelyezett ruszki hifitoronytól nem lehet az üléseket állítani
- hifi cd hallgatásnál zúg, valamint a beépített PS2 játékot sem lehet hallani a sercegéstől
- belső kilincsek is összefújva festékkel
- a spoilerek, valamint az első lökhárítóban lévő rács, hatalmas mennyiségű sziloplaszttal lett rögzítve (CSAK)
- a műszerfalam közepébe épített monitorral én már nem találkoztam működőképes állapotban, állítólag leégett, nem vállalta senki a felelősséget, megkaptam így, kicsit büdösen, de jól nézett ki :-), úgy hallottam utólag, hogy szerelés közben kigyulladt az autóm, amin nem is csodálkozom, mert átvétel után még kétszer sikerült neki, aztán kezdtem átnézni a csatlakozásokat, forrasztásokat...
- műszerfal tetején azonnal kiesett a szellőzőrács
- meleg levegő a kilométeróra és a kormányburkolat között jön a résen, nem a megszokott helyeken
- biztosítéktartó kis ajtóról a gyári zár eltünt, kárpitpatenttel lett megoldva, rendszeresen leesik
- 2 biztosíték már az átadáskor ki volt menve
- kilóméteróra nem működött
- üzemanyagszint jelző nem működött
- a kárpit már koszosan került átadásra és pár nap múlva már el is szakadt a vezetőülés
- belül az autó több helyen színhiányos, tehát a fehér szín sok helyen visszaköszön
- kormányburkolat különböző rozsdás csavarokkal lett felszerelve
- a riasztó beriaszt magától, úgy, hogy nincs bekapcsolva, viszont ha bekapcsolom és beszállok, meg se nyekken
- a lökhárítóban sok csavar semmit nem fog, csak gondolom, fényezés után jöttek rá, hogy nem kell a lyuk, ezért belehajtottak egy csavart
- üzemanyagtöltő ajtaja belül fehér maradt
- gépháztető összes légterelőjét és szigetelését kidobták
- jobb elől, a műszerfal tetején, a hangfal becsavarozásakor átfúrták a bekárpitozott műszerfalat, csavar fél cm-re kiállt a műszerfalból
- semmilyen antenna nem került beszerelésre
- utánfutó visszajelző lámpái a műszerfalon szétgányolva
- duda nincs
- arról már nem is beszélve, hogy az ujjnyi vastag tápkábeleket csak összesodorták és szigetelőszalaggal rögzítették, úgy látszik, vagy áram nem volt, vagy forrasztó, vagy szaktudás.
Ez az autó 1 éves állását eredményezte, ennyi ideig tartott míg az anyagi és erkölcsi károkat helyreállítottuk nagy vonalakban.
Valamilyen szintre azért sikerült eljutni a külső esztétikai designnal: újrafényeztük (hasonlóképpen), vettem rá felnit, gumit, új tükrököt, új lökhárítókat, új lámpákat (ja, elfelejtettem megemlíteni az előbb: a zsír új lámpáknak, merő hozzáértésből, berakásnál eltörték az összes állítási lehetőségét, és ezt patex segítségével korrigálták), a lényeg, hogy minden új-új-új-új-juj.
Kérdezem én, hol vannak azok a régi, jó szakemberek, akik normális munkát adtak ki a kezükből, vagy ez lenne a showbusiness?
És most, hogy eljutottam a történet végére, befejezhetném mondanivalómat bölcsességekkel, mondásokkal, fogadalmakkal, tanúlsággal, de nem teszem.
Remélem érdekesnek és olvasmányosnak találtátok a mai esti mesét (is)!
Uff,
Indián