LADA Limuzin

Egy LADA zsiguli limuzin építés hétköznapjai.

Bérlés előjegyzés:
06 20-406-7558 berles@zsigulimo.hu

Zsigulimó a facebook-on

Friss topikok

Powered by

2010.06.23. 11:21 zsigulimo

Zsigulimuzin 47. nap - Új motor és Junoszt tv?

Címkék: motor tuning zsiguli limuzin junoszt

Megérkezett az új, teljesen felújított 1,5-ös garanciális motor a Zsigulimóba és megkaptuk postán a már működésképtelen, de a beltér fontos kellékét képező Junoszt tv-t is.
A srácok elkezdték a szétszerelést, kiszedték a régi motort, váltót, differenciálművet, és ez utóbbihoz természetesen a féltengelyeket is kellett húzni, valamint a két leghosszabb alkatrészt (a kardántengelyt és kipufogót) is el kellett távolítani a nagy művelethez.
Imi egy valamit rühell, de nagyon, ha evés közben zavarják (hátha még fényképezik is!) :-)
Úgy terveztük, hogy ma bekerül az új motor, de a józan ész győzedelmeskedett, ugyanis lényegesen könnyebb beépíteni a szervódobot, ha nincsen bent a motor.
Indián gyorsan elhagyta a terepet, mivel először Norbi, majd Imi próbálta a régi főfékhenger csavarokat egy kalapács segítségével jobb belátásra bírni a Zsigulimó frissen fényezett gépházában. :-(

Reméljük, hogy a holnapi nap jobban sikerül, bekerül a motor a helyére, és talán hétvégén csapatunk egyet az új 5 gangos váltóval, kombidifivel! :-)

További képek >>

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zsigulimo.blog.hu/api/trackback/id/tr922103310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KAWAszaki 2010.06.23. 19:11:54

Ha a Junoszty túl nagy lenne, volt annó egy kultikus "kistesója" az Elektronika Vl-100-as :
oldradio.tesla.hu/szetszedtem/059vl100/vl100.htm
(a V***erán is van pár ezerért)

Vadista Szandál 2010.06.23. 21:42:40

Szervós fékhez a pedálsort is cserélni kell. Lehet érdemes lett volna samara szervót samara főfékhengerrel feltenni mint az 1,7i kockákban van, sokkal puhább, kevés lesz 2 tonnához a sima szervó, amúgy is egy kompromisszum, a 01 ősfőfékhengere alá terveztek egy szervódobot.
Ámbár városban flancolni a fene se tudja, 1 tonnát megállít 200-ról is de taposni kell az tény és hamar elmelegedni hajlamos a Lada fék forszírozott üzemben.
A motor kár, hogy 1,5 ugyanennyi erővel egy 1,7 is felújítható lett volna, a munkadíj a sok nem az alapanyag, kinézetre meg ua.
A kombi difi jó húzás, biztos drága volt:) 20 alatt nem nagyon bukkan fel.

kispako 2010.06.23. 22:55:50

Látom halad a kicsike :) De egy kérdésem lenne az 1,ös motorhoz miért kombi diffit raktok alá, miért nem jó a széria? Talán más az áttétel és ez befolysolná a gyorsulást, meg kocsi viselkedését is ?
Grat a munkátokhoz :) További sok sikert Indián :)

kispako 2010.06.23. 22:56:35

@kispako: *1,5 ös motorhoz......

marek098 2010.06.24. 09:39:18

@kispako:
Gondolom azért csinálták így, mert pár mázsával megdagadt a jó Zsé, és a kombi (1200-es kombié, 2102) diffi 4,44-es tehát a legrövidebb áttételű széria diffi, és ezért jön jól az 5ös váltó is, hogy ne forogjon mint a láncműrész már akár 80-nál :)

kispako 2010.06.24. 11:03:08

marek098:
Magyarul nem fog annyira oly gyorsan gyorsulni a rövid áttétel miatt? :)

marek098 2010.06.24. 11:49:05

@kispako:
Nem, pont, hogy jobban fog gyorsulni, csak a rövidebb áttétel miatt kevesebb lesz a vége, tehát amíg a régi diffivel 100-nál forgott mondjuk 3000-et, addig ezzel (a rövidebb diffivel) forog 3700-at, és ezért kell neki az 5ös váltó, h ne forogjon szét :)

marek098 2010.06.24. 11:51:41

@kispako:
Nem, pont, hogy jobban fog gyorsulni, csak kevesebb lesz a végsebesség. Tehát a régi (hosszabb diffivel) 100-nál forgott mondjuk 3000-et, addig az újjal (rövidebb diffivel) 100-nál forog mondjuk 3700-at, és ezért kell az 5-ös váltó, hogy ne forogjon szét :)