LADA Limuzin

Egy LADA zsiguli limuzin építés hétköznapjai.

Bérlés előjegyzés:
06 20-406-7558 berles@zsigulimo.hu

Zsigulimó a facebook-on

Friss topikok

Powered by

2011.01.21. 11:37 zsigulimo

HOLTIDŐ

Címkék: a cool indian verda holtido

Mivel még annyira nem indultak be a dolgok, mint szeretném, mesélek Nektek egy történetet, Gyerekek!
A történet a hiszékeny "Golyóstoll"-ról szól és a csodatevő szerszámkészlettel rendelkező Kulaverdáról.

Egyszer volt, hol nem volt egy televíziós csatorna, amelynél fejükbe vették, hogy elkészítik a szokásos szánalmas másolatát a külföldön futó autó átalakítós műsornak. Na, de ez így túl hosszú lenne....
Történt ugyanis, hogy egy szerencsés véletlen folytán kisorsolásra kerültem, mint az egyik jövendőbeli csodaautó tulajdonos.
Szerénységem, mint egy 6. érzékkel megáldva és kiolvasva a füstjelekből, már jó előre tudtam, hogy buszom lesz a sorsolás nyertese, mint a "közjegyző által hitelesített jármű".

Itt már előre tisztáznám, hogy sokatoknak igaza van, amikor azt kiáltja fel: "Ne ugasson az, akinek ingyen csinálják meg az autóját!"
Kihangsúlyoznám, hogy az autó ki lett lakatolva, saját költségen, sőt mindenféle problémája orvosolva lett az "átalakítás" előtt, tehát minden működött, ami benne volt, csak a külső és belső megjelenése hagyott maga után némi kívánnivalót.

Eljött a nagy nap, amikor átadhattam konyhakész autómat, majdnemhogy örömkönnyek közt Majkának. Sajnos autóm - még forgatás előtt - nem volt elég szakadt, és én hibát követtem el, amikor lemostam, így hát be kellett vetni a titkos, saras vízbe áztatott seprű módszerét.
A szokásos beszélgetés és ledegradálás után búcsút inthettem üzembiztos autómnak.
Aki nyert már valamit, vagy várt már valami nagy meglepetésre, az gondolhatja, hány éjszakán keresztül ábrándoztam, hogy mik lesznek az autómban, milyen színű lesz, hogy fog kinézni, mekkora felni lesz rajta, stb-stb.
Ahogy az szokott lenni, teltek-múltak a hetek, hónapok, és én csak vártam, vártam, remélve, hogy az időeltolódás autóm tökéletességéből származhat.

Nagy nehezen megszületett az átadás időpontja, végre lehull a lepel!
Nahát, lehullott....
Baromi nagy lelkesedésemben még odafele menet, egy cukrászdában felvásároltam az összes süteményt a készítőknek, mostmár tudom, másképp kellett volna felhasználni a krémeseket. :-)
Tehát, fellebbent a fátyol, lelkesedtem, barátkoztam, játszottam a szerepemet, amennyire tudtam.
/td>
Ami már eleve gyanússá vált, hogy az ültetőrugót a kocsi elé helyezték, mivel nem tudták beszerelni.
Na, de hát ne legyek már ünneprontó, amit kapok, ingyen kapom, én is autókkal foglalkozom, megigazítom ezt meg azt, megbütykölöm itt is, ott is, szuper jó lesz!!!
Majka, az ózdi hős, mondta is a mondanivalóját: azért nem tettünk rá nagy kereket, mert nem akartuk, hogy nagyobb legyen..., azért nem tettünk a belsejébe több dolgot, mert túl sok minden lett volna benne...., és egyéb aranyköpésekkel szórakoztatott, amíg az akkumulátortöltő csendesen zizegett kedvenc Transporterem motorja alatt (persze ez is csak apró malőr, hogy nem indul be, biztos annyit tesztelték a monitorokat).
Nagyvonalakban lezajlik az ünnepség, tévéstáb még marad, szeretnék felvenni azt a képet, amikor megköszönöm a srácoknak a munkájukat és elhajtok járgányommal.
Az elhajtás úgy történt, miután az autó nem indult be, hogy bemondtam a szokásos hülye dumát: "Köszi srácok! Cool lett a verda!", majd a szerencsétlen operatőrnek kellett hátrafele elrohannia, mintha én indultam volna el a busszal.
De, hát nem tudtam elindulni, több okból kifolyólag, ugyanis lett 1-2 pitty-putty az autómon, amig nem használtam - persze a csiliviliken kívül.
Ezek nagy része persze nem akadályozza az autó tovább haladását, de érdemes róluk szót ejteni:
  • rendszámtábla világítás hátul meg lett szüntetve - úgy tudom, műszaki vizsgán nem árt!
  • a szép, új, gusztustalan hátsó lámpáim egyike sem égett - és nem az akksi miatt
  • a kipufogó kifújt, rezgett
  • kormánykerék nem volt meghúzva, viszont ferdén rakták fel (legalább gyorsan tudtam korrigálni)
  • hátsó ködzáró a lökhárítóból ki lett szedve, helyére nagyon igényes rács került
  • jobb első spoiler, úgy ahogy van, lyukasan, öntéshibásan lett lefényezve
  • oldalspoilerekben centiméteres bevágások, és azt így le is fényezték
  • oldalajtók nyitásánál, már az első próbálkozásnál, lejött a festék - nem volt beállítva, csak fel volt "hányva" rá
  • hátra 245-ös gumikat raktak a 205-ös helyett, ráadásul valami nagyon minőségi darab volt, mert alig tudtam vele megállni (az egyetlen gond, hogy egy vasúti átjárónál jöttem rá: nem tapad a gumi)
  • oldalsó tükrök 3 helyett 2 különböző csavarral lettek felfogatva
  • bal oldali régi, törött tükör maradt, ami egy kicsit vicces volt számomra
  • első lökhárító tetejénél a díszrács 3 csavar helyett 1-el volt rögzítve, ugyanis a többi már le volt törve
  • fényezésnél a falcok sehol nem lettek megcsiszolva, levelekben hullott a festék pár nap után - ezután észrevettem, hogy fényezés előtt lemosva sem lett :-), magaslati levegőn lakó honfitársaim (tehát az emeleti lakók) mai napig láthatják, hogy buszom tetején áttetszik a régi fehér fényezés
  • a kilincseket vagy nem akarták levenni vagy rossz helyre tették, mert összevissza volt fújva mindegyik
  • első ajtókilincseket eltüntették, csak a kilincsfelfogató csavarokat nem sikerült
  • szélvédők kívül-belül, oldalt is leködölve festékkel
  • bal első ajtó belülről nem nyílik, jobb első ajtó kívülről nem nyílik
  • egyik kerék sem volt meghúzva (ÉLETVESZÉLYES, a kormánnyal egyetemben)
  • bal hátsó kerék 3 új csavarral és 2 régi rozsdással került a helyére
  • belső világítás tönkre téve, mindenhol
  • utastér aljába, a lemezre lett rátéve egy fa lap, szigetelés nélkül, meg lehet bolondulni, olyan hangos, de nem a hifitől
  • sofőrülés mögötti ülések zártszelvényei befejezetlenek
  • régi antennatalpakat lefújták, ki sem takarták
  • lökhárító hátul, jobb oldalon 1 cm-rel beljebb van
  • az első és hátsó spoilerekbe oldalanként 25-30 liter víz fér el, és ezt onnan tudom, hogy esőbe mentem vele egy kört :-) De fúrtam egy lyukat, majd a végtelenbe és tovább.....
  • az autóm közepén elhelyezett ruszki hifitoronytól nem lehet az üléseket állítani
  • hifi cd hallgatásnál zúg, valamint a beépített PS2 játékot sem lehet hallani a sercegéstől
  • belső kilincsek is összefújva festékkel
  • a spoilerek, valamint az első lökhárítóban lévő rács, hatalmas mennyiségű sziloplaszttal lett rögzítve (CSAK)
  • a műszerfalam közepébe épített monitorral én már nem találkoztam működőképes állapotban, állítólag leégett, nem vállalta senki a felelősséget, megkaptam így, kicsit büdösen, de jól nézett ki :-), úgy hallottam utólag, hogy szerelés közben kigyulladt az autóm, amin nem is csodálkozom, mert átvétel után még kétszer sikerült neki, aztán kezdtem átnézni a csatlakozásokat, forrasztásokat...
  • műszerfal tetején azonnal kiesett a szellőzőrács
  • meleg levegő a kilométeróra és a kormányburkolat között jön a résen, nem a megszokott helyeken
  • biztosítéktartó kis ajtóról a gyári zár eltünt, kárpitpatenttel lett megoldva, rendszeresen leesik
  • 2 biztosíték már az átadáskor ki volt menve
  • kilóméteróra nem működött
  • üzemanyagszint jelző nem működött
  • a kárpit már koszosan került átadásra és pár nap múlva már el is szakadt a vezetőülés
  • belül az autó több helyen színhiányos, tehát a fehér szín sok helyen visszaköszön
  • kormányburkolat különböző rozsdás csavarokkal lett felszerelve
  • a riasztó beriaszt magától, úgy, hogy nincs bekapcsolva, viszont ha bekapcsolom és beszállok, meg se nyekken
  • a lökhárítóban sok csavar semmit nem fog, csak gondolom, fényezés után jöttek rá, hogy nem kell a lyuk, ezért belehajtottak egy csavart
  • üzemanyagtöltő ajtaja belül fehér maradt
  • gépháztető összes légterelőjét és szigetelését kidobták
  • jobb elől, a műszerfal tetején, a hangfal becsavarozásakor átfúrták a bekárpitozott műszerfalat, csavar fél cm-re kiállt a műszerfalból
  • semmilyen antenna nem került beszerelésre
  • utánfutó visszajelző lámpái a műszerfalon szétgányolva
  • duda nincs
  • arról már nem is beszélve, hogy az ujjnyi vastag tápkábeleket csak összesodorták és szigetelőszalaggal rögzítették, úgy látszik, vagy áram nem volt, vagy forrasztó, vagy szaktudás.
Neveltetésemből, valamint egy akkori üzleti kapcsolatból adódóan nem borítottam rá senkire semmit, és elfogadtam, hogy az ajándék ló megdöglik (de, hogy a sz@rt is nekem kell kilapátolni belőle?).
És itt a történetnek még nem volt vége. Nem volt mit tenni, Lajcsi barátommal nekiálltunk és megpróbáltuk menteni a menthetőt.
Ez az autó 1 éves állását eredményezte, ennyi ideig tartott míg az anyagi és erkölcsi károkat helyreállítottuk nagy vonalakban.
Belseje a mai napig nincsen, mert ugye a cipésznek a cipője, nekem meg a buszom.....
Valamilyen szintre azért sikerült eljutni a külső esztétikai designnal: újrafényeztük (hasonlóképpen), vettem rá felnit, gumit, új tükrököt, új lökhárítókat, új lámpákat (ja, elfelejtettem megemlíteni az előbb: a zsír új lámpáknak, merő hozzáértésből, berakásnál eltörték az összes állítási lehetőségét, és ezt patex segítségével korrigálták), a lényeg, hogy minden új-új-új-új-juj.
Kérdezem én, hol vannak azok a régi, jó szakemberek, akik normális munkát adtak ki a kezükből, vagy ez lenne a showbusiness?
Van egy másik tanulságos mesém, a vidéki rokonról, a T2-ről, de ezzel most nem borzolnám tovább idegeiteket, mert - gondolom - már így is unjátok a siránkozásomat!

És most, hogy eljutottam a történet végére, befejezhetném mondanivalómat bölcsességekkel, mondásokkal, fogadalmakkal, tanúlsággal, de nem teszem.
Remélem érdekesnek és olvasmányosnak találtátok a mai esti mesét (is)!

Uff,
Indián

További képek >>

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zsigulimo.blog.hu/api/trackback/id/tr842602191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pipi 2011.01.22. 14:08:42

az szép. Én már anno a műsortól is rosszul voltam, még a képernyőről is lejött a hozzá nem értés, de így aztán végképp gyönyörű. Amikor 19 évesen elkezdtem autót szögelgetni, már igényesebb voltam.

betcy911 2011.01.22. 22:29:30

Szomorú, hogy ez történt, de nem is lett sikersorozat. Hosszan lehetne vitatkozni a kereskedelmi csatornák műsoraik színvonalán és az ott "dolgozó" sztárocskák feltűnési viszketegségén. Majka egy karrierista pöcs. Mint mindegyik másik a tv-nél. A kisbusz meg annyira lett megcsinálva amennyire a néző a tv-n keresztül látja. Bezzeg ha 2 órás lett volna a műsor más lett volna a végtermék. (habár a szaktudás így is úgy is szánalmas)

Pipi 2011.01.23. 00:44:14

amúgy nem unjuk, érdeklődve várjuk a T2-t is:)

Pipi 2011.02.04. 18:18:17

ebből amúgy nincs meg a film valahol?:D

Indián1 2011.02.04. 18:33:58

@Pipi: Valahol biztos ...meg kéne keresni!

Pipi 2011.02.04. 19:33:37

youtubeon nem leltem egy kulaverdás filmet se.
süti beállítások módosítása